Stránka 1 z 1

Nejcastejsi chyby

Napsal: 23-07-2014 21:40
od honza
Nabizim nekolik postrehu, ktere mohou pomoci vyvarovat se hloupych chyb.

funkce system
Neni duvod, aby program pouzival funkci system. V kodu by se nemelo objevit zadne system("pause"), system("cls") ani jine. Proc? Protoze nevime, zda vubec vypisujeme na obrazovku, cteme z klavesnice a hlavne ani nevime, zda takove programy/prikazy jako pause nebo cls v operacnim systemu vubec jsou.

nadbytecne informace
Dle specifikace se po nas chce vypsat pouze nas dalsi krok. Jakakoliv dalsi informace, kterou si vypiseme na standardni vystup (stdout) je nejom nadbytecna, ale zpusobi diskvalifikaci.

nepresne informace
Je treba dusledne dodrzovat specifikaci. Pokus se v ni pise (a to se prave pise), ze na vystupu ma byt pouze jedno velke pismeno, ma toto pismeno opravdu byt VELKE. V opacnem pripade dojde k okamzite terminaci trona.

zadrzovani vystupu
Dle pouziteho jazyka je potreba pohlidat si, aby nedochazelo k ukladani vystupu do nejake vystupni mezipameti (output buffering). Jako programatori muzeme rucne tuto mezipamet vyprazdnit odpovidajicim prikazem. V C++ to dela manipulator endl nebo flush, v cistem C lze pouzif funkci fflush.

Nejcastejsi chyby #2

Napsal: 24-07-2014 14:17
od honza
zbytecne kusy kodu
Muze se hodit zjistovat, jestli souper je zrovna u zdi nebo jestli muj program muze v pristim tahu narazit, ale rozhodne neni potreba psat se s kodem, ktery zjistuje, zda uz souper nahodou nenarazil, rozhodovat kdo je vitez a podobne. To je starost prostredi. Stejne tak je garantovano, ze souper nebude podvadet (treba tim, ze by pokracoval po narazu dale v pohybu). Neni tedy potreba pridelavat si praci a je lepsi se soustredit na "uzitecne" veci.

Re: Nejcastejsi chyby

Napsal: 31-07-2014 00:43
od honza
souradnicovy system
V zadani to neni mozna uplne jasne receno, ale z ukazek to musi naprosto jasne vyplynout. Souradnice 0,0 je dle vsech zvyklosti levy DOLNI roh hraciho pole.